Här kommer information om JOYNA från Frösö IF.

Att få in pengar till sin förening är av största vikt för att kunna fortsätta driva verksamheten framåt. Frösö IF, precis som alla andra föreningar, är beroende av att få in pengar för att kunna genomföra projekt, arrangera evenemang och ge medlemmar möjlighet att delta i olika aktiviteter.

Under hösten 2023 tog styrelsen, ihop med sektionerna i Frösö IF beslut om att satsa på Folkspels nya prenumerationslotteri JOYNA. Detta är Folkspels största satsning sedan BingoLotto och vi tror och hoppas att detta kan få samma genomslagskraft och ser detta som en fantastisk möjlighet för vår förening.

Utöver möjligheten att få in pengar till både ditt lag/sektion och föreningen erbjuder JOYNA en digital helhetslösning med minimal administration. KLICKA HÄR för att se en kort video om JOYNA.

Under de närmsta dagarna kommer vi skicka ut en del mail till er medlemmar med mer information.

Med vänliga hälsningar

Rikard Bertilsson

Ordförande Frösö IF

Nedan hittar du mer information om JOYNA och vad denna satsning innebär för dig som medlem.

Vad är JOYNA?

JOYNA är ett nytt, unikt och helt digitalt prenumerationslotteri från Folkspel där allt överskott går till svenskt föreningsliv (föreningar, organisationer, och lag/grupper som säljer JOYNA).

Varje vecka innebär en ny intäkt, men också en extra vinstchans eftersom ditt lag, förening eller organisation kan vinna när lottköparen vinner.

Hur mycket kan Frösö IF tjäna på detta?

Exempel:

Om alla medlemmar i Frösö IF (ca. 1 200 st) säljer i snitt två prenumerationer så skulle det innebära en intäkt på 1 440000 kr till föreningen – varje år!

När du säljer en lott går 70 procent till föreningen och 30 procent till ditt lag/sektion. Genom att pengar går till föreningen kan vi fortsätta utveckla Lövsta aktivitetscenter, säkerställa skidspåren både vid Lövsta och Frösö skidlek samt stötta er sektioner i satsningar ni vill göra. Allt för att stötta Frösö IF:s arbete med att skapa livslång rörelseglädje och gemenskap för alla.

När börjar försäljningen?

Försäljningen börjar den 3:e april och då har vi som lanseringsförening (se nedan) en månads försprång innan andra klubbar också kan börja sälja. Första dragningen för JOYNA är den 7:e juni och första betaldagen är den 27:e maj.

Folkspel har frågat ett antal föreningar i kommunen om att bli en lanseringsförening. Det innebär att vi beslutar att vara med från start och i utbyte får vi starta försäljningen en månad tidigare än andra föreningar. De föreningar som är med som lanseringsföreningar i Östersund är Frösö IF, Ope IF, IFK Östersund, IF Castor och Östersund Ishockeyklubb.

Vad innebär detta för mig som medlem?

En stor fördel med JOYNA är att de inte har något säljtvång. Det innebär att du som medlem inte är skyldig att sälja någon viss mängd lotter, utan att du som medlem styr över hur mycket pengar du vill försöka få in till ditt lag/sektion samt föreningen.

Det enda vi önskar från dig som förälder/medlem är att du registrerar en personlig webbutik så att du har förutsättningar att sälja en lott om chansen kommer.

Mer information om hur registreringen går till kommer inom kort.